[ VRAAG ] Probleem met bestanden openen w-rar?

Problemen met het spel? Misschien kunnen wij u helpen!
Plaats reactie
ard muijlwijk
Lid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 15:03

[ VRAAG ] Probleem met bestanden openen w-rar?

Bericht door ard muijlwijk »

Hallo allemaal,

In eurotruck simulator kon ik met w-rar altijd de bestanden bekijken,nu ook nog even gecheckt.

Als ik dit probeer bij eurotruck simulator 2 krijg ik bij het openen van het base bestand alleen maar een grote lap tekst.

De game is officieel gedownload via origin.

De game is ook geupdate naar de laatste versie via de scs site,evenals de extrator die daar op de site staat.

Dit is naar aanleiding dat ik heb geprobeerd om verschillende vrachtwagenmods in de daarvoor bestemde modmap te plaatsen.

Om te kijken of deze werkten.

De mods die werkten zijn de stax scania,de mp4 mercedes,(deze zijn ook gelijk te zien in het keuze menu voor vrachtwagens)en de evo scania.

Een lijst die ik heb uitgeprobeerd zijn:diebels,michael j,peterbilt 389,scania 112 h,scania r10x4,scania r1040 zwaartransport,scania r 700au 44,scania r 730 kristian,scania r1500 showtruck,scania rsj bobmarley,scania hellmann,en zo zijn er nog een aantal die niet werkten.

Omdat ik in deel 1 altijd met de mooie longline torpedo,s heb rondgereden was het plan om dat in deel 2 ook maar eens te doen,met als resultaat alle torpedo uitvoeringen niet werken,waar het spel dan niet eens meer wilt doorstarten op de stax na,helaas vind ik dit persoonlijk niet de mooiste uitvoering.

Dit is allemaal gedaan zonder enige andere mod in de modmap,dus scs bestand in de modmap en proberen maar.

Om dan maar zelf een truck aan te passen moet ik daarvoor wel de bestanden kunnen openen met de extractor,wat niet wil lukken.
Even een paar foto,s erbij zodat het duidelijk is,het openen met eurotruck sim 2
Afbeelding

Afbeelding
en zoals het bij euro truck sim 1 is,waarna ik alle mappen verder kan openen,
Afbeelding

Afbeelding

Nu is het ook zo dat als je op een later moment in het spel niet zomaar allerlei zaken kan toepassen,wat in deel 1 gemakkelijker was.

De handleiding om opleggers of trucks te skinnen heb ik al,evenals dtxbmp en paint.net.

Als er iemand nog ideeen heeft,zijn die van harte welkom,groeten ard.
Gebruikersavatar
Tinusman
Lid
Lid
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 10:15
Locatie: Driver's seat

Re: Probleem met bestanden openen w-rar?

Bericht door Tinusman »

de base.scs moet je niet met WinRAR of ander zip programma openen.

Het beste kun je een nieuwe map aanmaken. Dit wordt de map waarin je kunt modden.

Plaats in die map de extractor, en kopieer alle ---.scs bestanden uit de spel map; Program files(x86)/eurotruck simulator 2
in die nieuwe map.
sleep dan alle ---.scs bestanden een voor een , op de extractor en laat het venster "altijd" zichzelf sluiten.(dit kan soms ff duren.)
Als alles klaar is heb je hier een complete base bestand met alle def`s die nodig zijn om te modden.
Wil je schijfruimte besparen dan kun je nu alle --.scs bestanden in deze nieuwe map weer verwijderen.

success.
ard muijlwijk
Lid
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 15:03

Re: Probleem met bestanden openen w-rar?

Bericht door ard muijlwijk »

Tinusman schreef:de base.scs moet je niet met WinRAR of ander zip programma openen.

Het beste kun je een nieuwe map aanmaken. Dit wordt de map waarin je kunt modden.

Plaats in die map de extractor, en kopieer alle ---.scs bestanden uit de spel map; Program files(x86)/eurotruck simulator 2
in die nieuwe map.
sleep dan alle ---.scs bestanden een voor een , op de extractor en laat het venster "altijd" zichzelf sluiten.(dit kan soms ff duren.)
Als alles klaar is heb je hier een complete base bestand met alle def`s die nodig zijn om te modden.
Wil je schijfruimte besparen dan kun je nu alle --.scs bestanden in deze nieuwe map weer verwijderen.

success.
Bedankt voor je reactie,als ik de bestanden naar de scs extractor verplaatst krijg ik inderdaad dat zwarte schermpje afhankelijk van de grote van het bestand,daarna sluit dit automatisch en krijg ik verder niets te zien.

Worden deze bestanden in dezelfde map uitgepakt ,of gaan deze bestanden naar een andere plaats?

alvast bedankt voor de nuttige antwoorden,groeten ard.
Gebruikersavatar
Tinusman
Lid
Lid
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 10:15
Locatie: Driver's seat

Re: Probleem met bestanden openen w-rar?

Bericht door Tinusman »

De bestanden worden in dezelfde map uitgepakt.

Je moet in ieder geval de def.scs en de base.scs hebben.

die anderen doe ik voor de zekerheid , is misschien niet nodig.
die zijn er naar de laatste update aan toegevoegd vlgs. mij.

Ik schreef eerst ; een bestand om in te modden.
Maar dit is de bestands-structuur die de game leest.

om te modden maakje alleen van de gewijzigde bestanden
(inclusief de nodige verwijzingen in andere bestanden)
en met behoud van de originele bestands en map volgorde , zoals die in de uitgepakte bestands-structuur in game staan,
een ---.scs

Het is nooit de bedoeling om de gehele bestands-structuur weer opnieuw als ---.scs voor een mod te gaan gebruiken.

Open b.v. bestaande mods voor ETS2, om te kijken hoe die eruit zien.
En het is vaak eenvoudiger (vooral in het begin) om bestaande mods aan te passen,
Plaats reactie

Terug naar “Technische support / Bugs”