Euro Truck Simulator 2

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
emkotrucker
Lid
Lid
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 16:03
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door emkotrucker »

berr schreef:Emkotrucker, waar zie je dat?
Ik zie helemaal geen verkeer op de rotonde! :oops:
Ik was niet echt duidelijk ik bedoelde het verkeer bij de rotondes in GTS/UKTS.
Ik denk dat ze het verkeer niet gaan veranderen omdat het budget van SCS software klein is en dat misschien ook moeilijk is om dat te veranderen (denk ik)
Truck sim and truck forum
Masters of the road

Afbeelding
Gebruikersavatar
ETS Rijder
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 3218
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 08:26
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door ETS Rijder »

-Update-

Blog SCS: http://blog.scssoft.com/2011/02/morphol ... asing.html

Morphological Anti-Aliasing
This post is going to be a bit technical, but perhaps this angle will also be interesting to some of you.

We are in the process of implementing Morphological Anti-Aliasing in the graphics engine. You may have noticed the jaggy lines - aliasing artifacts - in previously posted screenshots, and MLAA is a method to lessen the problem. With the new deferred shading technique in our renderer, we can no longer use standard MSAA techniques. The two technologies are incompatible.

There is a brute force anti-aliasing solution - supersampling, also known as Full Scene Anti Aliasing (FSAA), but the performance hit is considerable. We will offer supersampling as an option in the game - the scene looks just great with it if you have a powerful graphics card with fill-rate to spare and lots of memory to allocate the larger buffers needed. But we also wanted to make the picture better on middle class or low-end hardware.

This is where MLAA comes handy. It is a very smart post-processing pass on the rendered image, basically selectively smoothing out parts of the image where a smart filter detects a jaggy line. It is not perfect, sometimes it blurs things that would be better left untouched, and it also cannot really reconstruct single-pixel width objects (for example electrical wires in the distance) to make a smooth line out of them like MSAA or FSAA could. But it helps considerably in many situations, and the performance cost is acceptable. You can read more on the method here http://www.geeks3d.com/20101023/tips-wh ... sing-mlaa/. It is not our invention, the algorithm was invented by a very smart engineer at Intel.

As the picture below illustrates, the benefits of MLAA can be clearly seen on the big concrete blocks near the camera. However, the technique cannot really fix the problem with the road on the other side of the river just below the castle. The amount of information preserved in pixels of this part of the image is not high enough.



Het gaat om eens speciale techniek, genaamd MLAA => die ervoor zorgt dat het beeld scherper vertoond wordt (als ik het goed gelezen heb), door intel uitgevonden.
SCS gaat het gebruiken in ETS2 :D

ETS Rijder
Afbeelding Afbeelding
Heb je een vraag? Schroom niet om (ons) te vragen.
Gebruikersavatar
zeno-R620
Lid
Lid
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 21:54
Locatie: BORNEM
Contacteer:

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door zeno-R620 »

Zitten DAF,MAN en iveco er ook nog in ik heb ze nog niet gezien :(
Cix

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door Cix »

zeno-R620 schreef:Zitten DAF,MAN en iveco er ook nog in ik heb ze nog niet gezien :(
Tuurlijk wel, daar maak ik me geen zorgen over.
Maar op die nieuwe screens terug te komen, ik zie eigenlijk amper verschil :$
mattyets
Lid
Lid
Berichten: 567
Lid geworden op: ma 19 okt 2009, 08:31
Locatie: zevehuizen (Z-H)
Contacteer:

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door mattyets »

ik zie genoeg verschil dit is echt gaaaf
Gebruikersavatar
rick728
Lid
Lid
Berichten: 863
Lid geworden op: za 03 apr 2010, 19:56
Locatie: Eijsden
Contacteer:

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door rick728 »

Ik zie ook niet veel verschil zoals Cix al zegt ;)
Gebruikersavatar
Jupie
Lid
Lid
Berichten: 720
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 12:29
Locatie: Amstelveen (Westwijk)

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door Jupie »

De foto's zijn echt Super, vooral het tolhuis. Het lijkt ook of de steden groter zijn geworden. ;)

Ik zie wel degelijk verschil de eerste foto is veel scherper dan de 2e foto.
Als je deze optie kan kiezen, dan ga ik hem zeker gebruiken! :D

Wie geen verschil ziet moet maar eens aan de linker kant van de weg kijken dan zie je het degelijk wel. ;)
wkt
Lid
Lid
Berichten: 452
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 17:19

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door wkt »

of ik heb last van mijn ogen, Ik zie het verschil ook niet.
Lolsmurf

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door Lolsmurf »

wkt schreef:Die gasten gebruiken gewoon google earth. Met street view gaan ze zo de wegen over.
Oh nice, wist ik ni.

Deed ik ook toen ik nog maps maakte voor ETS :p
Gebruikersavatar
Jupie
Lid
Lid
Berichten: 720
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 12:29
Locatie: Amstelveen (Westwijk)

Re: Euro Truck Simulator 2

Bericht door Jupie »

men ziet toch wel dat het de eerste foto toch veel veel scherper en helder is dan de tweede?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”