hallo,
momenteel probeer ik een trailer voor ets2 te bewerken in blender maar het aanpassen, positioneren, dupliceren, parrent enz heb ik allemaal al onder de knie, het probleem zit bij het exporteren ...
basemap heb ik al uitgepakt met scs extractor
scs addon geinstalleerd in blender
screencast keys geinstaleerd in blender
startup file gemaakt in blender
dit allemaal via de filmpjes van 50k en lonlinerv8
wanneer ik een .pmd importeer in blender en daarna onmiddelijk terug exporteer zonder enige aanpassing en weer in .scs file en in de game zet ... krijg ik een volledig paarse trailer ... iemand hier ervaring mee ?
ik zou verwachten dat de trailer er exact hetzelfde uiziet als ervoor maar niets is minder waar
hopend op een snel antwoord
alvast bedankt ...
blender2.scs export probleem
Re: blender2.scs export probleem
Kijk bij import en export,
altijd naar de console - daar wordten eventuele errors aangegeven.
Boven in menu-->Window-->Toggle System Console
(pas op als je het venster sluit --door op het kruisje te drukken sluit blender ook af..en je bent alles kwijt.)
Ben bang dat er een texture niet gevonden wordt..(waarschijnlijk vehicle_reflection)
Kijk na import dus wat de console aangeeft..en
controleer alle models of er niet ~ texture not found~ staat.
dan deze hand matig toevoegen..
Succes
altijd naar de console - daar wordten eventuele errors aangegeven.
Boven in menu-->Window-->Toggle System Console
(pas op als je het venster sluit --door op het kruisje te drukken sluit blender ook af..en je bent alles kwijt.)
Ben bang dat er een texture niet gevonden wordt..(waarschijnlijk vehicle_reflection)
Kijk na import dus wat de console aangeeft..en
controleer alle models of er niet ~ texture not found~ staat.
dan deze hand matig toevoegen..
Succes
Re: blender2.scs export probleem
Tinusman schreef:Kijk bij import en export,
altijd naar de console - daar wordten eventuele errors aangegeven.
Boven in menu-->Window-->Toggle System Console
(pas op als je het venster sluit --door op het kruisje te drukken sluit blender ook af..en je bent alles kwijt.)
Ben bang dat er een texture niet gevonden wordt..(waarschijnlijk vehicle_reflection)
Kijk na import dus wat de console aangeeft..en
controleer alle models of er niet ~ texture not found~ staat.
dan deze hand matig toevoegen..
Succes
hey bedankt !!!
bij de import geeft hij het volgende aan ...
Unable to find a suitable DXT compression, falling back to uncompressed
geeft dit dan problemen bij het exporteren ?
grtz
Exporting of PMD took: 0.07 seconds
Creating SCS model objects 42 of 42........
Recognized model type: RIGID
Writing vertices data v1.4.x...
Writing vertices connections...
Rewriting definitions...
Done! PMG saved.
Exporting of PMG took: 6.22 seconds
Export succesfully finished!
Re: blender2.scs export probleem
lemmens88 schreef:Tinusman schreef:Kijk bij import en export,
altijd naar de console - daar wordten eventuele errors aangegeven.
Boven in menu-->Window-->Toggle System Console
(pas op als je het venster sluit --door op het kruisje te drukken sluit blender ook af..en je bent alles kwijt.)
Ben bang dat er een texture niet gevonden wordt..(waarschijnlijk vehicle_reflection)
Kijk na import dus wat de console aangeeft..en
controleer alle models of er niet ~ texture not found~ staat.
dan deze hand matig toevoegen..
Succes
hey tinusman, bedankt !!!
hier kan ik heel wat info vinden over de ontbrekende bestanden...
daarnet merkte ik op dat het probleem dus niet bij de export zelf te vinden was .. wanneer ik exporteer in de map waaruit ik ook importeer dan geeft het fouten met materials en textures , maar wanneer ik blender laat exporteren in een lege map en dan de PMG, PMC en PMD kopieer en vervang in de mod zelf dan is alles ok !
nu aan de slag !
grtz
Re: blender2.scs export probleem
Ah, mooi dat het je helpt en lukt..
@ bij de import geeft hij het volgende aan ...
Unable to find a suitable DXT compression, falling back to uncompressed
Dit is niet belangrijk...(meestal glas , flake_noise...enzo
De Game gebruikt daar geen compressive voor de .dds
Succes
@ bij de import geeft hij het volgende aan ...
Unable to find a suitable DXT compression, falling back to uncompressed
Dit is niet belangrijk...(meestal glas , flake_noise...enzo
De Game gebruikt daar geen compressive voor de .dds
Succes