Welke is leuker. gts of ets

Hier kan over German Truck Simulator gepraat worden.
Plaats reactie
Little_Ghost
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 17:23

Re: Welke is leuker. gts of ets

Bericht door Little_Ghost »

Beide games hebben plus- en min-punten ten opzichte van elkaar:
ETS is veel relaxter (rustiger aan) dan GTS; je hebt namelijk geen tijdslimiet.
Hierdoor is ETS soms leuker omdat GTS best stressvol kan zijn, wat tegelijk ook weer z'n charmes heeft.
ETS heeft meerdere landen wat het toch wat anders aa ndoet voelen met rijden dan alsmaar door Duitsland te kachellen.
ETS is echt een sim: je rijd en rijd.... en rijd, in GTS daarentegen heb je ook de optie om een eigen bedrijfje te beginnen en dat uit te laten groeien tot een waar transport imperium.
GTS heeft daarom ook een "verhaal lijn" wat bij ETS totaal ontbreekt.
Je zou kunnen zeggen als je naar beide games kijkt dat ETS een stukje van GTS is, of een gestripte versie ervan.
In GTS heb je dus per definitie meer te doen: meer trucks, eigen garage in iedere stad, mensen aannemen, trucks refuelen , repairen, upgraden, repainten... owja, en natuurlijk zelf rijden!
In ETS heb je eigenlijk allen je eigen truck die je dient te onderhouden en te berijden.

Kwa graphics maakt het niet zo heel veel uit als bijvoorbeeld tussen ETS en (de opkomende) ETS2.
Persoonlijk kijk ik wat minder naar graphics en vind ik de inhoud van een game belangrijker; ik kan me dagen, zelfs weken vermaken met oude DOS games terwijl diverse hedendaagse games (crisis 2, dead island, NFS HP2010, NFS the run) vaak al na een weekje hooguit 2 in de kast verdwijnen om daar de komende tijd niet meer uit te komen.

Conclusie: is er een betere? Dat hangt af van wat je zoekt en of en zo ja, in welke mate, je wilt gaan modden.
Ik heb in beide games behoorlijk wat uren zitten en vermaak me met beide prima! Bij ETS had ik de drang om te modden en heb dat ook gedaan maar bij GTS heb ik dit eigenlijk nooit gehad.

Beide games zijn hier vanilla behandeld (dus zonder mods).
Gebruikersavatar
ajaxscaniafan
Lid
Lid
Berichten: 364
Lid geworden op: do 26 aug 2010, 11:18
Locatie: heemskerk

Re: Welke is leuker. gts of ets

Bericht door ajaxscaniafan »

goeie conclusie
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”