16 vrachtwagens gestript

Plaats reactie
Erik

16 vrachtwagens gestript

Bericht door Erik »

HARDENBERG - Op zondagmorgen 5 september zijn vijf mannen van 20, 21, 25 (2x) en 42 jaar oud en met de Poolse nationaliteit aangehouden op verdenking van diefstal van onderdelen van vrachtwagens.

Rond 06.00 uur kreeg de politie een melding dat er vrachtwagens werden gestript bij een bedrijf aan de Noorwegenweg. Ter plaatse bleken 16 vrachtwagens te zijn ontdaan van koplampen, grills en dergelijke. In de omgeving ging de politie op zoek naar de daders.

Op een zandweg in de omgeving van de Melkweg op Duits grondgebied trof de politie een bestelbus en een personenauto met daarbij diverse personen aan. Beide autos probeerden weg te rijden. Dit lukte met de bestelbus, maar de personenauto met daarin de vijf mannen kon worden tegengehouden. Inmiddels ter plaatse gekomen Duitse politieagenten hielden de mannen aan. Na tussenkomst van de Duitse justitie werden de mannen overgedragen aan de Nederlandse politie.

De mannen zijn voor nader onderzoek ingesloten. In de auto werd inbrekersgereedschap aangetroffen.

Bron: Officieel Politie persbericht.

Afbeelding
Op de bovenste foto, zie je maar een klein deel van schade.
Gebruikersavatar
VolvoFH
Lid
Lid
Berichten: 708
Lid geworden op: vr 31 jul 2009, 20:17
Locatie: FH480

Re: 16 vrachtwagens gestript

Bericht door VolvoFH »

Dat is niet zo mooi voor Lamberink.
Hoop dat ze snel en goed worden aangepakt. ;)
Gebruikersavatar
Scaniaboyy8
Lid
Lid
Berichten: 1649
Lid geworden op: ma 19 okt 2009, 19:21
Locatie: Het lekker verwarmde waterbed van TS.nl!

Re: 16 vrachtwagens gestript

Bericht door Scaniaboyy8 »

Pffff, neem dan de hele auto mee... Zit toch geen Scania bij. :roll:

:lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Scania R420 6X2 J. De Kleijn BV Venlo / Walkro Group
Ik geef geen aandacht aan requests via PB. Gelieve hier rekening mee te houden!
Erwin

Re: 16 vrachtwagens gestript

Bericht door Erwin »

@Erik: Paar weken terug nog gewaarschuwd :x Nu kwamen ze de rest ophalen. :?
Gebruikersavatar
~Yøeri
Lid
Lid
Berichten: 693
Lid geworden op: wo 08 jul 2009, 12:21
Locatie: Zevenhuizen

Re: 16 vrachtwagens gestript

Bericht door ~Yøeri »

Jammer dat er zulk soort dingen nog steeds gebeuren.



ps; slaat echt weer nergens op Wesley :roll:
Afbeelding

J.Vrolijk Crew
Gebruikersavatar
Scaniaboyy8
Lid
Lid
Berichten: 1649
Lid geworden op: ma 19 okt 2009, 19:21
Locatie: Het lekker verwarmde waterbed van TS.nl!

Re: 16 vrachtwagens gestript

Bericht door Scaniaboyy8 »

Het was maar een grapje...

By the way het zijn Polen... Die oostblokkers en Polen etc. die doen dit gewoon, die doen alles voor spullen waar geld mee te verdienen is.
Afbeelding

Scania R420 6X2 J. De Kleijn BV Venlo / Walkro Group
Ik geef geen aandacht aan requests via PB. Gelieve hier rekening mee te houden!
Gebruikersavatar
willem123456
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 1845
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 19:32
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: 16 vrachtwagens gestript

Bericht door willem123456 »

Erik, is die van jou ook gestript??
Maar als de oost-blokkers nog geld willen verdienen, moeten ze maar naar mij toe komen, kamer moet nodig eens gedaan worden ;)

Maar on-topic: Jammer jammer dat dat zo moet, laat ze gewoon in hun eigen land stelen, dat doen ze toch ook niet??!!
Waarom hier dan wel!
Nouja, ik kan me er wel druk om maken, maar helpt toch niks ;)
It is de boer lyke folle of de ko skiet of de bolle. :P

Afbeelding
Erik

Re: 16 vrachtwagens gestript

Bericht door Erik »

Ik heb geen vaste auto.

We hebben 28 auto's (trekkes). Het wagenpark bestaat uit DAF Volvo, Renault en Mercedes.

6 weken geleden zijn er 4 bumpers van de Renaults gejat, nu hebben ze iets meer mee genomen...

Volvo: Alle spiegels, en enkele grills
DAF: Enkele grills en koplampen, en enkele bumpers
Renault: Alle grills, alle spiegels, alle koplampen, en alle bumpers
Mercedes: Niets gejat.

Zondag morgen was het door een collega ontdekt, deze heeft direct de politie ingeschakeld, en verteld dat ze naar een plekje in Duitsland vlak over de grens (enkele kilometers van het bedrijf) moeten gaan, waar al eens een bumper was terug gevonden, van de vorige diefstal. Politie met spoed daar heen, daar hebben ze een busje en een personen auto aangetroffen die probeerden weg te rijden.
Het busje kon wegkomen (met waarschijnlijk onze gestolen materiaal) maar de personenauto, met daarin 5 polen zijn aangehouden door de Duitse Politie. in de auto is tevens inbreek-gereedschap aangetroffen.
De Polen zijn vervolgens overgeleverd aan de Nederlandse politie.
Zondag middag kregen we te horen, dat de Polen weer vrijgelaten moesten worden. Dit, omdat het overlever proces niet helemaal volgens het boekje is gegaan.
Van de wagenpark beheerder hoorde ik, dat de politie er goed pissig om is, omdat er in de stad de laatste maanden veel vrachtwagen criminaliteit is.

Vanmiddag nog even wat foto's gemaakt, van de Renaults die helaas nog niet gerepareerd kon worden.



Erwin

Re: 16 vrachtwagens gestript

Bericht door Erwin »

@Erik, politie failt ook altijd. Waarom gingen ze niet naar het busje, lijkt me duidelijk dat het materiaal niet in 1 auto past :x
Gebruikersavatar
vogeltje93
Lid
Lid
Berichten: 352
Lid geworden op: vr 19 jun 2009, 14:13
Locatie: gorinchem

Re: 16 vrachtwagens gestript

Bericht door vogeltje93 »

weer die polen!! gelijk flinke boeten geven eerst betalen en dan nog 10 jaar laten zitten
werk dieffen dat hun zijn :evil:
Afbeelding
Maupy1994 schreef: +1
maar hou nog wel van je hoor joël ... niks tegen yoeri zeggen anders wordt die weer boos dat ik vreemd gaa :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Overige”