H shifter

Hier kan over Scania Truck Driving Simulator gepraat worden.
Gesloten
jztrucking
Lid
Lid
Berichten: 2304
Lid geworden op: vr 06 mei 2011, 20:00

H shifter

Bericht door jztrucking »

Hallo,

Ik heb vandaag mijn Logitech G27 + H shifter binnen gekregen. alles werkt, Maar niet in STDS. Het probleem is de H shifter. Weet iemand hoe ik die kan instellen? want ik krijg er geen beweging in!

Ik hoop dat iemand kan helpen..

Met vriendelijke groet. ;)
Gebruikersavatar
ETS Rijder
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 3218
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 08:26
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: H shifter

Bericht door ETS Rijder »

Ik denk dat dit je zeker een heel eind op weg kan brengen: De H Shifter versnellingsbak (STDS)
Afbeelding Afbeelding
Heb je een vraag? Schroom niet om (ons) te vragen.
jztrucking
Lid
Lid
Berichten: 2304
Lid geworden op: vr 06 mei 2011, 20:00

Re: H shifter

Bericht door jztrucking »

ik had dat al gelezen.. Maar het lampje brand hij doet het gewoon.. alleen ik weet niet hoe ik het kan instellen dat ik in STDS kan schakelen met de versnellings pook... ik kan dat echt nergens vinden.. :(
HarmY
Lid
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 18 jul 2012, 17:02

Re: H shifter

Bericht door HarmY »

Heb je de opties goed staan?
Opties -> Gameplay ->gearbox(versnellingsbak) -> Hshifter
Opties->controller -> controllertype -> toetsenbord + G27
controller type -> stuur
versnellingsbak -> H-shifter
gas rem & koppeling -> goede pedaal indrukken en deadzone op 0
en bij de versnellingen de goede versnelling "invoeren" ( bijvoorbeeld bij : versnelling achteruit de pook in de achteruit drukken )
H-shifter voor automaat uitzetten
Versnellingspook 1 = de knop voor de groepen

als je dit zo heb staan moet het werken ... zoniet pm me dan maar :)

btw met de opties niet linear sturen kan je instellen dat minder snel stuurt wanneer je harder rijdt .... ( aka je moet een grotere stuurbeweging maken voor een klein resultaat ) dit helpt als je met op hogere snelheden de truck niet goed meer onder controle hebt
jztrucking
Lid
Lid
Berichten: 2304
Lid geworden op: vr 06 mei 2011, 20:00

Re: H shifter

Bericht door jztrucking »

Bedankt, ik was uren lang steeds over 1 ding aan het heen kijken: HET KOPPELINGS PEDAAL! :oops:

Nog 1 vraag; Hoe krijg ik het stuur even lopen als in game... Stuurgevoeligheid? Dead as? ik snap dr niks van... :$

En hoe kom ik in de hoge groep? :roll:
hoekstra
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 17 aug 2012, 11:08
Locatie: Nijmegen

Re: H shifter

Bericht door hoekstra »

jztrucking schreef:Bedankt, ik was uren lang steeds over 1 ding aan het heen kijken: HET KOPPELINGS PEDAAL! :oops:

Nog 1 vraag; Hoe krijg ik het stuur even lopen als in game... Stuurgevoeligheid? Dead as? ik snap dr niks van... :$

En hoe kom ik in de hoge groep? :roll:
bij je stuur instellingen kun je als et goed is je aantal rotatie graden instellen,.,.als et goed is gaat dat tot 900 graden

even bij configuratie scherm,spelbesturing dan je stuur dan eigenschappen d8 ik.,., hoe meer graden hoe meer je moet sturen das ff een kwestie van proberen.

hoge groep: dat kun je instellen in stds opties er moet ergens bij staan:versnellings pook 1 d8 ik .,,daar kun je een knop toewijzen.
jztrucking
Lid
Lid
Berichten: 2304
Lid geworden op: vr 06 mei 2011, 20:00

Re: H shifter

Bericht door jztrucking »

nee, ik kan het nergens vinden maar toch bedankt.. en het stuur in spel is absurd gevoelig als ik echt een klein tikje tegen het stuur aan kom; Stuur gevoeligheid staat op zn langzaamst dus ik snap er heulemaal niks van.. :(
Alpha1Carlo
Lid
Lid
Berichten: 153
Lid geworden op: zo 26 jun 2011, 01:41

Re: H shifter

Bericht door Alpha1Carlo »

Ik heb de oplossing in dat andere topic over een stuurwiel gezet waar je ook gepost had, maar ik zou je aanraden om de dead zone en reactietijd etc van het stuurwiel weer op standaard te zetten en dan pas mijn oplossing gebruiken. Anders krijg je een niet zo fijn resultaat.
jztrucking
Lid
Lid
Berichten: 2304
Lid geworden op: vr 06 mei 2011, 20:00

Re: H shifter

Bericht door jztrucking »

De oplossing was om instellingen niet op 100% te zetten maar 34% dus een tip voor iedereen zet bij geavanceerde instellingen op 34% ,)
Gebruikersavatar
ETS Rijder
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 3218
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 08:26
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: H shifter

Bericht door ETS Rijder »

34% geen 35% ofzo?
34% is de optimale instelling?
Afbeelding Afbeelding
Heb je een vraag? Schroom niet om (ons) te vragen.
Gesloten

Terug naar “Algemeen”