nieuws forum

Voor een praatje over van alles en nog wat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stfn
Lid
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: di 02 aug 2011, 13:54

Re: nieuws forum

Bericht door Stfn »

haha groot gelijk heeft ie man.. :silent:
een panoramadak is toch maar een raam waar je nie doorheen ken kijken omda je op de weg moet lette..
Gebruikersavatar
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site
Berichten: 1750
Lid geworden op: zo 03 jan 2010, 17:51

Re: nieuws forum

Bericht door cojones »

dat dacht ik ook xD
Gebruikersavatar
jorentje1997
Lid
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: do 04 aug 2011, 16:06

Re: nieuws forum

Bericht door jorentje1997 »

hoe kan je nu als dokter niet zien dat iemand een gebroken nek heeft.
soms als ik naar de dokter ga dan zegt hij ook ooh het is maar en verkoudheid maar dan ben ik nog niet eens onderzocht
echt schandalig dat er door luie dokters een onschuldig iemand moet sterven
k'heb fouten gemaakt en mensen gekwetst,soms zonder controle,,grote mond,soms geëmotioneerd Maar als je het slechte van mij niet aanvaard,dan verdien je ook het beste van mij niet !Ten minste,ik weet wie ik ben,en ik ben daar verdomd trots op
Gebruikersavatar
jorentje1997
Lid
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: do 04 aug 2011, 16:06

Re: nieuws forum

Bericht door jorentje1997 »

rellen in Engeland.Engeland is in de ban van straatgeweld en plunderingen. Honderden mensen zijn opgepakt. Er is inmiddels ook een eerste slachtoffer gevallen. Leden van het Britse kabinet hebben hun vakantie onderbroken. De rellen hebben zich uitgebreid van Londen naar steden in het hele land.

06.00 uur: Einde liveblogHet is gisteravond en vannacht relatief rustig geweest in Londen. In andere steden waren er wel ongeregeldheden, waaronder in Manchester en Wolverhampton. De grootschalige politie-inzet lijkt zijn vruchten te hebben afgeworpen in de Britse hoofdstad. 16.000 manschappen bewaakten vannacht de straten van Londen. Inmiddels zijn in Engeland 685 mensen gearresteerd vanwege de rellen.

01.31 uur: Extreem-rechts bemoeit zich ermee
Een leider van een extreem-rechtse groepering heeft gezegd dat 1000 van zijn leden de straat op zijn gegaan om de relschoppers te verjagen. Dat meldt persbureau AP.

01.27 uur: Aantal arrestaties
In totaal zijn 685 mensen gearresteerd in verband met het geweld en de plunderingen. Dat meldt The Guardian op basis van Scotland Yard. Tegen 111 arrestanten is een aanklacht ingediend.

01.23 uur: Arrestatie brandstichter van Croydon
De politie heeft een 21-jarige man gearresteerd voor de brandstichting van een meubelzaak in Croydon die leidde tot verwoesting van een heel huizenblok. Dit twittert @NOSLondon.

00.52 uur: Tientallen arrestaties
Het geweld lijkt zich deze avond niet af te spelen in Londen, maar wel in het midden en noorden van het land.

In Nottingham is een politebureau met brandbommen in lichterlaaie gezet door dertig tot veertig mensen. Er vielen geen gewonden. Een aantal mensen is opgepakt.

In Birmingham, West Bromwich en Wolverhampton zijn volgens de politie 36 mensen opgepakt voor ordeverstroring, plundering en het in brand steken van auto's. De politie zei wel dat de onrust niet zo hevig was als gisteren, toen plunderingen leidden tot 142 arrestaties en dertien gewonden.

In Manchester zijn een onlangs geopende boetiek van voormalige Oasis-zanger Liam Gallagher en een vestiging van de elektronicaketen Bang & Olufsen leeggeroofd.

Londen lijkt rustig.

22.41 uur: Rustig in Londen, wel veel politie
In het centrum van de stad is het vooralsnog rustig. Wel is er veel politie op de been, merkt correspondent Arjen van der Horst.


In Manchester en Birmingham zijn wel jongeren weer de straat op gegaan. Het is daar wel onrustig.

22.32 uur: Nieuwe beelden Manchester
Het Journaal heeft nieuwe beelden uitgezonden uit Manchester. Zo is te zien hoe de winkel van Miss Selfridge in brand staat en hoe verschillende jongeren zich ophouden in het centrum van de stad. Onduidelijk is hoe ernstig de situatie is.


22.30 uur: Kat-en-muisspel
Een kat-en-muis spel tussen jongeren en politie, noemt een BBC-verslaggever de situatie in Manchester. De politie probeert relschoppers te verspreiden. Bivakmutsen of andere gezichtsbedekking is verboden. Volgens de verslaggever worden de verspreid opererende groepen geleid. Zo hoorde hij roepen 'Naar Oldhamstreet!' en zag de massa omdraaien en die kant op gaan.

22.26 uur Onrustig in Enfield
In het Engelse district Enfield (Noord-Londen) is het onrustig. Officiele berichten blijven uit, maar Twitter staat er vol mee. Er zou een demonstratiemars aan de gang zijn, waar racistische leuzen gescandeerd zouden zijn. Maar er zijn ook twitteraars die dit ontkennen en zeggen dat het er rustig aan toegaat. Er zijn weinig duidelijke videobeelden uit die regio.

Twitteraar Shaylerman loopt mee in de mars 'om Enfield te beschermen'. Volgens hem worden er geen racistische teksten geschreeuwd. Alleen maar "England, England".



22.14 uur: Rellen in Londen, voor en na
De Britse krant de Telegraph heeft een bijzondere fotoreportage gemaakt van de rellen in Croydon. De foto's zijn extra interessant omdat ze het beeld laten zien voor de rellen en na. Zo wordt duidelijk hoe groot de ravage is die de relschoppers hebben achtergelaten.

21.59 uur: Facebookevenement tegen geweld
Op Facebook verzamelen mensen zich die tegen het geweld in Engeland zijn. Het gaat om de Anti-riot and Operation Cup of Tea. Men wordt gevraagd om vanavond tussen 20.30 uur en 23.30 uur thuis te zijn en een kop thee te drinken en fotos hiervan op Facebook te zetten. Inmiddels hebben 72.000 mensen gezegd aanwezig te zijn.

21.51 uur: Ooggetuigen mailen NOS
We krijgen verschillende berichten binnen vanuit Londen, waar de inwoners vanavond een relatief rustige avond beleven.

Ernesto Broersma: "De pub is dicht getimmerd om de hoek. We blijven maar weer een avondje binnen denk ik. Ik heb mijn vriendinnetje opgehaald van het station, zodat ze niet alleen loopt. Eerlijk gezegd valt het wel mee als je er niet midden in zit."

Ariadne van den Hof, pastoor van Christ Church: "Met de bus kwam ik langs een weg die afgezet was door de politie. Behalve wat agenten in uniform was er niet veel te zien. Van een parochiane die voor Greenwich Borough Council in Woolwich werkt, heb ik gehoord dat een hulpcentrum voor jongeren, dat jongeren advies gaf mbt drug en (seksuele) gezondheid, afgelopen nacht in brand gestoken is.

"Het was een nieuw centrum, waar de Council veel geld ingestoken had en dat goed werk verrichtte. Mijn parochiane is erg teneergeslagen. De Council heeft zo hard geprobeerd om Woolwich aangenamer te maken en veel van dat werk is in een nacht te niet gedaan. De kerken proberen te helpen."

Wessel van der Meulen stuurde ons een aantal foto's, zie slideshow. "Zoals je ziet is het een beetje stilte na de storm, alle winkels in Hackney en Brixton zijn al vroeg dicht gegaan. Er is nauwelijks verkeer, de meeste mensen blijven thuis. Alle rotzooi is opgeruimd en de politie is nadrukkelijker aanwezig. Zoals ik het nu zie verwacht ik een rustige nacht!"

Wilco van Eijk:"Ik woon alweer 8 jaar in Londen en ik denk dat de sfeer hier nooit zo gespannen is geweest. Zelfs niet na de 'tube bombings' in 2005. Mensen zijn geschokt, boos, verdrietig en bang. Natuurlijk zullen de discussies over de kern waar dit geweld, zelfs ongekend in de recente geschiedenis van deze stad, vandaan komt binnenkort losbarsten. Maar wat ons betreft moet het geweld en het feit dat mensen zich echt bedreigd voelen (omdat de plunderaars ook individuen aanvallen op straat en omdat het moeilijk te voorspellen is waar de volgende vuurhaard is) eerst opgelost worden."
"Ik reed gisteren door Hackney toen het geweld net lostbarstte rond 5 uur. Onwerkelijk en angstig. Gelukkig konden we onze auto voor Mare Street omdraaien en via een parallelweg Hackney uitrijden. Net op tijd blijkbaar, toen we even later de berichten hoorden op de radio. Ik woon zelf in noord Londen, tussen Hackney en Camden. De winkels zijn dicht en veel hebben hun ruiten gebarricadeerd, en op straat is het op het moment onwerkelijk stil."

"Het valt me op dat ik geen sirenes hoor, misschien normaal voor andere steden, maar niet voor Londen. We werden op het werk vandaag geadviseerd eerder naar huis te gaan, en de de kop van de Evening Standard vanavond zei alleen: Stay Off The Streets. Wel hartverwarmend om de 'riot cleanup' initiatieven te zien, bijvoorbeeld in Clapham, waar 500 mensen op straat gingen. Ze waren 'gewapend' met een bezem om de zooi op te ruimen."

De NOS is overigens nog op zoek naar ooggetuigen in Manchester. Bent u in Manchester en wilt u uw verhaal vertellen aan de NOS? Neem contact op met ons via: ooggetuige@nos.nl

21.34 uur: Oude herinneringen Manchester
John Pickford is journalist voor een lokaal radiostation in Market Street in Manchester. Hij hoorde hoe met een enorme knal de brand in de modezaak begon.

Pickford versloeg dertig jaar geleden de onlusten in de stad die op 8 juli 1981 uitbraken bij het politiestation Moss Side. Drie dagen en nachten werd geplunderd en winkels brandden uit.

De onlusten hadden te maken met sociale en raciale spanningen. Sindsdien is veel verbeterd op sociaal gebied. "Deze toestand brengt ons dertig jaar terug in de tijd", aldus de verslaggever.

21.19 uur: Redelijk rustig Londen, maar Manchester?
Het is redelijk rustig in Londen, zegt correspondent Arjen van der Horst. We zijn er veel jongeren op de been in het oosten van de stad, maar incidenten doen zich vooralsnog niet voor. Een overzicht van alle opstootjes in Londen is hier te zien.

In Manchester is de situatie anders. In het centrum van de stad zijn zo'n duizend mensen op de been. Ook staat er een kledingwinkel in brand. Volgens verschillende berichten zou in de wijk Salford in Manchester een wijkcentrum in brand staan, maar dat wordt door de lokale media tegengesproken.

21.15 uur: Knuppelverkoop stijgt door rellen
De onlusten in de verschillende Britse steden hebben een bijzonder effect. Online winkel Amazon zag de afgelopen 24 uur een flinke stijging in de verkoop van honkbalknuppels. In de top 10 best verkochte sport- en vrije tijdsartikelen staan maar liefst zeven knuppels.

Het best verkochte artikel is overigens een militaire politietelescoop, die inmiddels niet meer te bestellen is. Met ruim 7000 procent ging de verkoop van de telescoop omhoog in de afgelopen 24 uur, voordat Amazon besloot actie te ondernemen. Lees verder op de site van NOS op 3.

21.01 uur: Cameron: relschoppers zullen gestraft worden
De Britse premier Cameron is teruggekomen van vakantie vanwege het escalerende geweld in Groot-Brittannië. Vanavond worden er tienduizend extra politieagenten de wijken ingestuurd.



20.58 uur: Brand Manchester lijkt serieus
Zojuist sijpelen de eerste videobeelden binnen van de brand bij Miss Selfridge in het centrum van Manchester. Er is veel rook en de hulpdiensten zijn massaal uitgerukt. Waarschijnlijk verschijnen de beelden ook snel op internet. Uiteraard volgt dan een update.

De BBC heeft een ooggetuige aan de lijn. Hij staat in het centrum van Manchester. Hij noemt de situatie erg gespannend. Hij ziet jongeren van een jaar of 17, 19. Ze lijken uit te zijn op rellen.

20.54 uur: Niets aan de hand in Leeds
Op Twitter wordt gemeld dat in Leeds niets aan de hand is. Er is wel veel politie op de been, maar dat is omdat vanavond Leeds United tegen Bradford City speelt.

Radiopresentator Rich Williams: "Just been in Leeds city centre. Lots of police for the footy but no riots. Proud to say our city is keeping it's self respect. #leeds"

20.50 uur: 'Drukte in centrum Manchester'
De Britse televisiezender BBC heeft contact met een inwoner die in het centrum van Manchester woont. Hij schat dat er meer dan duizend mensen op straat zijn. Een winkel in Market Street ging in vlammen op. Hij ziet een gewonde liggen. "Hij lijkt ernstig gewond."

20.46 uur: Mark Duggan vuurde niet op politie
De protesten begonnen afgelopen zaterdag met een vreedzame demonstratie tegen de dood van de 29-jarige Mark Duggan. Hij kwam vorige donderdag in Tottenham door politievuur om het leven.

Een commissie die onderzoek deed naar het incident, heeft geen bewijs gevonden dat Duggan naar de politie had geschoten. Wel had hij een geladen pistool bij zich, toen zijn taxi werd aangehouden door de politie.

Duggan kwam door twee politiekogels om het leven, een in zijn borst, de ander in zijn rechterarm.

20.29 uur: Geen tijd om te pakken
Steeds meer inwoners verlaten Londen. Ook Helen en Rob uit Ealing vertrekken tijdelijk uit de hoofdstad. Ze ontkwamen ternauwernood aan een brand. Ze vluchtten en konden niets waardevols meenemen.

Slechts Helen's viool werd door de brandweer uit de puinhopen gehaald. Een schrale troost: hij heeft alleen wat waterschade.

Er zijn meer van dit soort verhalen. Duncan Mandell, eigenaar van Party Superstores, een winkel in feestartikelen. Hij zag gisteren zijn zaak in vlammen opgaan. Het kost maanden om die te heropenen.

Toch zegt hij van de wijk Clapham te houden. Hij kreeg talloze telefoontjes van mensen die hulp aanbieden. Mandell runt een project in Zuidoost Azië. Met een deel van de opbrengst van de winkel helpt hij straatkinderen.

20.15 uur: Brand in Manchester
Kledingwinkel Miss Selfridge Shop in Marketstreet in Manchester zou in brand staan. Dat meldt de BBC.


Grotere kaart weergeven

20.02 uur: Politie zal hard optreden
De burgemeester van Londen heeft net op de Britse televisie een interview gegeven. "Ik ben woedend dat dit kan gebeuren in een van de mooiste steden van de wereld", zegt Boris Johnson.

"De daders riskeren hun eigen toekomst. Het is vreselijk om hier getuige van te moeten zijn. Het is de vraag of er de afgelopen dagen voldoende politie was. De politie heeft nu in ieder geval instructies gekregen."

Volgens Johnson zal er hard opgetreden worden. "Die scenes die we hebben gezien, mogen niet meer voorkomen."

De camera wijkt even weg van het interview en laat beelden zien van een winkel waarop staat: "Winkel is al geplunderd, er is niets meer"

19.55 uur: Voorbereiding hulptroepen
De brandweer in Londen heeft voor vanavond het aantal mensen in de centrale meldkamer verdubbeld. Ook worden 16.000 agenten ingezet. Ter referentie: Groot-Brittannië heeft in totaal 137.000 politiemanschappen. Zie ook deze grafiek over de verdeling van de Britse politie.

19.45 uur: Hoe verloopt vanavond?
Gisteren was het gedurende de avond lange tijd rustig en gingen de relschoppers pas rond 21.00 uur de straat op. Hoe zal dat vanavond verlopen? Correspondent Arjen van der Horst kreeg meldingen van nieuwe rellen in Oost-Londen, maar heeft daar vooralsnog geen nieuwe informatie over. Winkels worden geadviseerd om deuren te sluiten.

Een BBC-verslaggever uit Hackney twittert: "Het is hier rustig. De winkels zijn gesloten. De luiken neergelaten."

19.38 uur: Moskee vangt mensen op
De moskee in Croydon is open om mensen te helpen die zijn getroffen door de rellen in de buurt. Ze bieden onderdak en eten. Een woordvoerder van de moskee zegt: "We doen alles wat we kunnen om iedereen in nood te helpen."

19.30 uur: Belastingbetaler betaalt
Hoewel het nog te vroeg is om een volledige berekening te maken van de schade in de Britse steden, doet de krant The Guardian wel een poging. De krant sprak de koepelorganisatie van verzekeraars en die gokt dat er voor meer dan 100 miljoen pond aan schade gedeclareerd gaat worden. Een rekening die uiteraard voor een deel op het bordje van de Britse belastingbetaler komt.

19.15 uur: Kaiser Chiefs helpen mee opruimen
Het is al weer bijna een hele dag na de oproer van gisteren, maar toch is nog niet alle rommel in de Britse steden opgeruimd. Op Twitter is daarom het initiatief #Riotcleanup opgericht; een initiatief om de straten van Londen weer schoon te krijgen. De Britse popgroep Kaiser Chiefs doet mee en zanger Ricky Wilson schreef op Twitter terwijl hij met een bezem in de hand op weg was naar Clapham:

"In a 'Handy Mob' on the train. We're all armed with brooms. Least threatening mob ever. [...] Can't really do that much. It's all still crime scene at the moment."

Ook onder de hashtag #riotwombles hebben groepen schoonmakers zich verzameld. De Daily Mail heeft een fotoreportage van de bezemactie gemaakt.

19.08 uur: Emoties in Clapham Junction lopen op
Correspondent Arjen van der Horst ging vandaag op pad in Clapham Junction, waar veel geplunderd is. Hij maakte de volgende reportage.


18.57 uur: Waarschuwing voor journalisten
Het International News Safety Institute (INSI) doet een oproep aan alle journalisten die in Britse steden werken om voorzichtig te zijn. Het instituut heeft berichten binnengekregen van verschillende fotografen die klappen hebben gekregen van de relschoppers. Ook zijn camera's gestolen. Het INSI heeft een checklist gemaakt zodat journalisten zich beter kunnen voorbereiden. Onder de minimale uitrusting van journalisten zit onder meer een honkbalhelm, bril (tegen traangas) en oordopjes.

De Huffington Post heeft een overzicht gemaakt van journalisten die gehinderd werden tijdens hun werk.



18.35 uur: Nieuwe rellen in Manchester?
De chaos heeft zich de afgelopen dagen van Londen uitgebreid naar andere Britse steden. Student Alec (23) vertelt over de situatie in Manchester.

"Het is waanzin! Ik begrijp het niet. Het begon met het neerschieten van die gangster door de politie en daarna ontplofte het. Mensen proberen je wijs te maken dat het te maken heeft met repressie van de rechtse regering, maar dat is onzin. Het lijkt totaal niet op de rellen en het politiegeweld tijdens Maggie Thatcher. Het zijn gewoon schoften tussen de 14 en 25 jaar met te veel tijd voor zichzelf die het voor alles en iedereen willen verpesten."

Ook voor vanavond verwacht Alec niet veel goeds.

"Kennelijk gaat het vanavond los in de stad, dus mijn vriendin en ik zijn op dit moment op weg naar het huis van mijn ouders in Hull."

18.27 uur: Politie zoekt relschoppers
De Britse politie heeft een speciale website opgericht om de relschoppers te vinden. Op de pagina heeft Scotland Yard beelden van beveligingscamera's geplaatst. Een woordvoerder van de politie zegt op de site: "we tolereren dit soort geweld niet." De beelden zijn gemaakt in de wijk Croydon waar de rellen vannacht het zwaarst waren.
k'heb fouten gemaakt en mensen gekwetst,soms zonder controle,,grote mond,soms geëmotioneerd Maar als je het slechte van mij niet aanvaard,dan verdien je ook het beste van mij niet !Ten minste,ik weet wie ik ben,en ik ben daar verdomd trots op
Gebruikersavatar
Jupie
Lid
Lid
Berichten: 720
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 12:29
Locatie: Amstelveen (Westwijk)

Re: nieuws forum

Bericht door Jupie »

Dit is typisch engeland... :problem:
Plaats reactie

Terug naar “General Talk”