Stuurwiel

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvotruck1234
Lid
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: za 05 okt 2013, 21:01

Stuurwiel

Bericht door volvotruck1234 »

Hallo leden

Ik vroeg me af of je een Speedlink Drift O.Z. Racing Wheel kan gebruiken voor ets2 en of dat fijn rijd ik wou een logitech maar die zijn te duur vind ik zelf wil een stuur rond de 50 tot 60 euro
Laatst gewijzigd door volvotruck1234 op do 07 nov 2013, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg.Volvotruck1234
Timmer
Lid
Lid
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 03:57
Locatie: Uden

Re: Stuurwiel

Bericht door Timmer »

als je goed rondsnuffelt dan vind je logitech stuurtjes rond de 100 euro(marktplaats e.d.)
kwaliteit is er ook naar, ik heb al een jaar of 5 de g25 en ik heb er nog niks kapot aan gehad.
Gebruikersavatar
volvotruck1234
Lid
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: za 05 okt 2013, 21:01

Re: Stuurwiel

Bericht door volvotruck1234 »

Timmer schreef:als je goed rondsnuffelt dan vind je logitech stuurtjes rond de 100 euro(marktplaats e.d.)
kwaliteit is er ook naar, ik heb al een jaar of 5 de g25 en ik heb er nog niks kapot aan gehad.
hallo timmer

maar kan de Speedlink Drift O.Z. Racing Wheel ook voor ets2
Mvg.Volvotruck1234
Timmer
Lid
Lid
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 03:57
Locatie: Uden

Re: Stuurwiel

Bericht door Timmer »

durf ik niet te zeggen,ik ken het niet, ik verwacht van wel maar is toch veel geld om te proberen of het werkt, het is iig geen oud stuurtje
Gebruikersavatar
volvotruck1234
Lid
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: za 05 okt 2013, 21:01

Re: Stuurwiel

Bericht door volvotruck1234 »

Timmer schreef:durf ik niet te zeggen,ik ken het niet, ik verwacht van wel maar is toch veel geld om te proberen of het werkt, het is iig geen oud stuurtje
Nee klopt maar als ik heb bij wehkamp bestel of zo kan die toch weer retour
Mvg.Volvotruck1234
willy1962
Lid
Lid
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 08:17

Re: Stuurwiel

Bericht door willy1962 »

ik had hem gekocht bij bol maar die zuignappen blijven niet goed vastzitten.
over het geheel het is een licht plastic ding , ik zou hem voor echte racegames gaan gebruiken , maar voor mij
was het 3 keer niks , die zelfde dag nog retour gestuurd.
je kan het proberen misschien vind jij hem wel goed.
maar verwacht er niet teveel van.
maar na een G27 is het moeilijk om een betaalbare vervanger te vinden.
de mijne ging 6 maanden na de garantie stuk en heb tot nu toe besloten om geen duur stuur meer te kopen.
en voor mij rijd ETS2 goed met een toetsenbord.
Gebruikersavatar
Polar
Lid
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 11:48
Contacteer:

Re: Stuurwiel

Bericht door Polar »

Een stuurtje is absoluut wel de kers op de vlaai in deze sim, maar er schijnen er maar 2 te voldoen, het blijft toch een investering om een G27 stuur te kopen, maar het is dan wel helemaal top.
Ik vindt het net een beetje teveel geld, maar mocht ik er 2ehands voor weinig aan kunnen komen, dan zal ik het niet laten.
Tot die tijd blijf ik rijden met de Thrustmaster GPX gamepad, het is even wennen met sturen maar met behulp van facetracking gaat het behoorlijk vloeiend en is betaalbaar.;)

Kijk maar bij de flight sims, sommige hebben bijna een volledige cockpit, andere weer de dure controlers en weer andere stellen zich tevreden met muis en joystick, het is wat je eraan uit wilt geven.

Het meest belangrijke is een systeem waar de sim soepel op draait, zonder het haperende beeld stuurt het al een stuk prettiger.
Wie geen fouten maakt in het leven zal nooit leren en verder komen.
Calzone
Lid
Lid
Berichten: 835
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 17:29
Locatie: Zwolle

Re: Stuurwiel

Bericht door Calzone »

willy1962 schreef:..maar na een G27 is het moeilijk om een betaalbare vervanger te vinden.
de mijne ging 6 maanden na de garantie stuk en heb tot nu toe besloten om geen duur stuur meer te kopen.
en voor mij rijd ETS2 goed met een toetsenbord.
Als je het nog niet gedaan hebt, mail Logitech even, ondanks dat je garantie verlopen is. Meestal hebben ze alsnog een leuke aanbieding voor je ;)

Er zijn meerder sturen die werken met ETS2 natuurlijk, eigenlijk zou ieder fatsoenlijk Force Feedback stuur het gewoon moeten doen. Logitech heeft meerdere sturen die er mee werken, zoals de G25/G27, DFP/DFGT en Momo, maar er zijn ook genoeg andere merken die sturen verkopen die hier mee werken.
Dat gezegd hebbende, wat stuurwielen betreft is het meestal: "Goedkoop is duurkoop". Zulke sturen zijn niet voor niets goedkoper. De meeste goedkopere sturen hebben een stuuruitslag van 180 of 270 graden, wat betekent dat precies sturen hier niet van toepassing is. Ook is de kwaliteit vaak niet al te best.
Een aanrader is de Logitech DFP, of nog beter een DFGT. Deze zijn zeer goedkoop op marktplaats te krijgen en hebben ook nog eens 900 graden stuuruitslag, zoals de G25 en G27 ook hebben :)
willy1962
Lid
Lid
Berichten: 358
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 08:17

Re: Stuurwiel

Bericht door willy1962 »

bedankt voor de tip maar het is al wat langer geleden en hij is denk al gerecycled. ( tot een speedlink stuur :D )
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”