Leds op je G27!

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
Ray
Lid
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: do 18 apr 2013, 20:37

Leds op je G27!

Bericht door Ray »

Ik zag er nog geen beschrijving van op het forum staan, dus ik dacht ik maak hem even.

De logitech g27 wordt vrij veel gebruikt onder de Eurotruckers, en deze heeft bovenop het stuur leds zitten die een indicatie geven over je RPM. In ETS2 werken ze niet, maar wil je ze toch gebruiken dan ga ik je nu uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt.

Om dit werkend te krijgen heb je minstens versie 1.4.1 nodig, maar ikzelf heb het slechts getest op versie 1.7.

* Download en installeer FanaLEDS vanaf : http://fanaleds.com/downloads

* Zodra FanaLEDS geinstalleerd staat ga je naar het mapje waar je het geinstalleerd hebt (bijvoorbeeld C:\Program Files (x86)\FanaLEDs) waarin je een mapje met de naam 'additional' vindt. Hierin staat een mapje dat heet ETS2 Plugin. Hierin staat een bestandje genaamd FanaLEDsPluginETS2.dll.

* Ga naar de volgende ETS2 map:
Steamversie: C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x86\
Gewone versie : C:\Program Files (x86)\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x86

Maak hierin een mapje genaamd 'plugins' (zonder aanhalingstekens) aan en kopieer hier het bestand FanaLEDsPluginETS2.dll naar toe.

* Start FanaLEDS. Bij 'Active Profile' selecteer je ETS2. De software moet blijven draaien als je ETS2 gebruikt om de leds te kunnen laten werken.

* Start ETS2. Let op dat je nu een melding krijgt over de plugin die je toegevoegd hebt. Er is niets aan de hand, je klikt op OK en alles is goed.

Nu werkt het. Als de indicatie van je leds niet geheel nauwkeurig is kun je in FanaLEDS onder 'Advanced' kiezen voor Car Settings. Hier kun je wat waardes aanpassen om de indicatie zo te krijgen zoals je het wil.

Voorbeeld: Voor de nieuwe Volvo FH in de nieuwste update heb ik de volgende waardes ingesteld staan en die werken aardig: RPM first: 1000, RPM Second: 1500, RPM Third: 1900, RPM Last: 2300.

Doe er je voordeel mee (of niet :P ).

Alle credits voor deze uitleg gaan naar gebruiker KylixMynxAltoLAG op het SCS Forum.
Gebruikersavatar
Turftrucker
Lid
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 14:44

Re: Leds op je G27!

Bericht door Turftrucker »

Heb hem gedownload, zal vanavond kijken of ik hem draaiende krijg, zal vast wel.

Dank voor de info.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”