Barry Butsers schreef:ja las het net ook, alleen moet het nog een x lezen als hij hier op komt want me engels is niet zo best en google vertaler is ook nie alles:P
Vertaling:
Toen ik dit blog startte in september 2010 dacht ik dat het misschien wel een jaar zou duren tot de release van ETS2. Ik dacht dat het moeilijk zou zijn om hier elke dag iets te schrijven, maar dat ik het zo lang zou kunnen volhouden? Wat een naïviteit.
Het bleek dat onze ambitie om met de spelkwaliteit en grootte verder te gaan dan gewoon een coservatieve aanpak te volgen "iets" extra tijd kostte om te realiseren.
Gedurende de tijd hebben we oude physics uit onze engine gerukt en vervangen door een helemaal nieuw systeem. We hebben het licht/schaduw systeem compleet verandert, de defered-renderer route volgend net als vele moderne 3D-engines deze dagen. We hebben een heel flexibel "tuning" systeem geïmplementeerd voor het aanpassen van trucks. We hebben meerdere truck trekkers en trailers vanuit niks herbouwd. We hebben een nieuw kentekenplaat-genereer systeem geïmplementeerd, onze achteruitkijkspiegels zijn nu veel beter en beter configureerbaar, we hebben een multi-threaded systeem ingebouwd voor ons achter-de-schermen procedureel generatie systeem om zo framesnelheid pieken te verminderen. We hebben een veel slimmere voertuigen KI (Kunstmatige Intelligentie). We hebben een veel gevarieerder weer- en tijdsysteem, gloednieuwe bewegende lucht, en we hebben veel nieuwe geluiden opgenomen. We hebben een enorme map vol met interessante bekende punten gebouwd. We hebben aardig wat werk gestopt in het ondersteunen van meerdere beeldschermen, 3D stereo beeld, we hebben een flexibele en redelijk cofigureerbare ondersteuning voor het gebruiken van meerde input controllers tegelijk. Toen het allemaal ergens op begon te lijken verzamelden we een 50+ man team van vrijwillige testers uit het hart van de gemeenschap om ons te helpen het spel te "proefrijden" in de laatste weken. In het geheel zijn we door 40 man-jaren heen gevlogen tijdens het ontwikkelen van ETS2 - maar dit is zeker veel meer omdat we het spel bouwen op de fundering die gelegd is door de vorige spellen.
We wisten dat het niet genoeg was.
Ongeveer 33 maanden na het beginnen van het werken aan het spel hebben we eindelijk een cruciale mijlpaal behaald. Het spel zal eindelijk gereleased worden deze week. Maar de reis gaat verder, we hebben nog veel functies om toe te voegen en verbeteringen door te voeren in ETS2 en in de spellen die nog gaan komen.
We weten dat onze virtuele wereld een groter gebied zou moeten beslaan. We weten dat sommige trucks en trailers her-modellering verdienen. We zullen de engine wat meer moeten optimaliseren om deze soepel te laten werken met zelfs meer content. Veel truck fabrikanten zijn gegaan voor een facelift of een complete verandering van hun product sinds het plan van het spel in werking is gezet. We hebben nog niet alle chassis-configuraties omvat, er zijn interessante trailer combinaties waar we mee geëxperimenteerd hebben maar waarmee we niet genoeg tijd hebben gehad om deze af te maken. We hebben nog meer truck geluiden om op te nemen en te implementeren, veel ideeën over hoe we onze voertuigenphysics kunnen verfijnen, het KI verkeer zou sneller en rijker kunnen zijn met andere typen voertuigen erbij.
We weten het, en met de voortdurende ondersteuning van onze gemeenschap weten we dat we nog beter kunnen. Blijf bij ons!
En wat een gemeenschap dit al niet is. In anticipatie van ETS2 heeft dit blog zijn bezoekersaantallen steeds zien groeien:
Nagaand hoeveel websites en blogs onze blog aan het her-posten en vertalen zijn in meerdere talen om het makkelijker te maken voor lezers om ETS2 nieuws in hun eigen taal te kunnen zien, zouden er zeker wel meer dan 30 duizend mensen onze vooruitgang dagelijks aan het volgen kunnen zijn, over de hele wereld. Zodra het spel is gerleased en meer mensen ETS2 ontdekken, hopen we dat de gemeenschap nog sterker zal groeien.
We moeten nu manieren bedenken om jouw participatie in de gemeenschap makkelijker te maken. Misschien is het eindelijk tijd om een officieel SCS forum te lanceren, of misschien is het onderzoek waar jullie ons mee helpen van tijd tot tijd beter naar voren te brengen op een gemodereerde wiki pagina. Het is een van de vele taken van deze herfst voor ons op om een manier te komen om jullie beter in te kunnen begrijpen.
Slaap lekker!
Pavel