Nieuwe kruisingen, knooplunten etc.

Alle vragen betreft het skinnen en modden, kunnen in dit forum geplaatst worden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jorD1
Lid
Lid
Berichten: 62
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 17:56

Nieuwe kruisingen, knooplunten etc.

Bericht door jorD1 »

Is het mogelijk om zelf een kruispunt, knooppunt, of iets dergelijks te maken. De standaard vallen naar mijn idee altijd tegen.

Gr. Jordi
Gebruikersavatar
ETS Rijder
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 3218
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 08:26
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Nieuwe kruisingen, knooplunten etc.

Bericht door ETS Rijder »

Dat zal vast wel mogelijk zijn.
Maar dat is volgens mij niet écht makkelijk... ;)
Afbeelding Afbeelding
Heb je een vraag? Schroom niet om (ons) te vragen.
Gebruikersavatar
jorD1
Lid
Lid
Berichten: 62
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 17:56

Re: Nieuwe kruisingen, knooplunten etc.

Bericht door jorD1 »

De moeilijkheid had ik al gedacht, maar ben gek op wat coderen, dus die uitdaging vindt ik wel leuk.

Ik denk dat het volgende hierbij gaat helpen, en heb al zo'n idee hoe het moet. Weet alleen nog niet helemaal wat ik allemaal waar in het bestand moet doen, maar dat is logisch als je er eventjes naar kijkt.

Mijn idee was namelijk het volgende:

Modular highway ramps.

Bestaat uit 4 delen:
Een afrit
Éénrichtings weg.
Een oprit
Een kruispunt

Hiermee kan je dus zelf het knooppunt in elkaar zetten uit losse splitsingen, iets wat nu echt mist in maps. (En mij weerhoudt een map te maken.)

Het klinkt denk ik allemaal wat vaag, dus om het te illustreren onderstaande afbeelding:
Zwart is de rand van de weg, groen de lijnen die het verkeer volgt (als in de editor), en rood zijn de nodes.
Afbeelding

Natuurlijk kan dit ook voor 1/2/3(+)baans wegen. Of bijv een 2 naar 2*2 om een mooi knooppunt te maken.

Edit:
Weet het niet 100% zeker maar misschien zijn de benzine station afritten wel makkelijk hier voor te gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Skinning en Modding”