Hoe kun je TrackIR gebruiken met je controller [Tip]

Hier kan over German Truck Simulator gepraat worden.
Plaats reactie
peteredlin
Lid
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: za 10 apr 2010, 05:42

Hoe kun je TrackIR gebruiken met je controller [Tip]

Bericht door peteredlin »

Hallo,

Ik heb gezocht onder dit onderwerp maar vond geen overeenkomsten. Dus als er al een toppic zoals deze bestaat dient deze te verwijderd worden.

TrackIR is een systeem dat je hoofd bewegingen registreerd en deze in een simulator na boots(vrij kijken). Dit gebeurd d.m.v een headset (kop telefoon/microfoon) die je op je hoofd draagt en een sensor die vast op je beeld scher zit. Dit systeem kost geloof ik rond de 100 euro.

Maar er is een andere manier om toch ook vrij te kunnen rond kijken terwijl je je handen kunt gebruiken om te rijden en zo..Het geen dat je hier voor nodig hebt is een anologe controller [4 assen] + profiler software*. Met deze opstelling kun je dynamisch gas geven,remmen,sturen en in 2 richtingen rond kijken. En dit allemaal tegelijk.

*deze software word vaak standaard bij de controller geleverd of is te downloaden.


Het werkt als volgt:

Met de profiler kun instellingen veranderen zodat je anologe assen kunt koppelen aan de x- en y-as van je muis. Dit doe je met da Y-as van de linker anologe stick en de X-as van de rechter. Wat wel handig is, is dat je een dode hoek in stelt voor je kijk assen anders zijn ze meschien te gevoelig.


(Wat ook kan is een knop een shift-functie toe kennen zodat het aantal knoppen eigenlijk verdubbeld op je controller.)

Ik zelf gebruik een Logitech F310 controller + software (kost 30 euro en je kunt er ook nog een boel andere spellen mee doen)
Maar ieder ander soort gelijke controller is te gebruiken als je de juiste software weet te vinden.
Gebruikersavatar
jarnelieftink13
Lid
Lid
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 16:13
Locatie: doornspijk

Re: Hoe kun je TrackIR gebruiken met je controller [Tip]

Bericht door jarnelieftink13 »

is dat wel makkelijk met truck games al lijkt me het wel makkelijk om bij een bocht te kijken inplaats van om een knopje te drukken
ether piraten aan de macht
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”