Muziek, WTF is dat?

Voor een praatje over van alles en nog wat.
Gebruikersavatar
Anihilation
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 11:00
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Muziek, WTF is dat?

Bericht door Anihilation »

pc heeft op dit moment de tijd van z'n leven. Hij krijgt namelijk een SSD drive met een schone installatie van windows 7. Epic shit bro, 400 mb/s ftw!

MAAR WIE O WIE bespeelt hier een muziekinstrument?
Ik speel voornamelijk basgitaar (ironisch, I know xD)
basis gitaar en piano
drums like a baws

En ik heb eens 1 keer een draailier in m'n klauwen gehad, maar dat ging niet best xD
Voetje voor voetje, zo kom je verder!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Verenzak
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 13:30
Locatie: Achter me laptop

Re: Muziek, WTF is dat?

Bericht door Verenzak »

Anihilation schreef:pc heeft op dit moment de tijd van z'n leven. Hij krijgt namelijk een SSD drive met een schone installatie van windows 7. Epic shit bro, 400 mb/s ftw!

MAAR WIE O WIE bespeelt hier een muziekinstrument?
Ik speel voornamelijk basgitaar (ironisch, I know xD)
basis gitaar en piano
drums like a baws

En ik heb eens 1 keer een draailier in m'n klauwen gehad, maar dat ging niet best xD
Ik speel ook drums. Samen met een paar vrienden hebben we 't idee om een bandje te beginnen, maar onze ouders vinden ons nog iets te jong :thumbdown:
Nothingo veryo specialo.
Gebruikersavatar
Anihilation
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 11:00
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Muziek, WTF is dat?

Bericht door Anihilation »

Als je langer gaat wachten heb je steeds minder tijd om tot iets moois uit te groeien. Gewoon die gasten bij jou uitnodigen en
dat ze hun versterkers en gitaren meenemen. Denk echter wel aan oorkappen als je binnen een kleine ruimte staat met z'n allen
bij het drumstel, want een drumstel blijft enorm belastend voor je oren.
Voetje voor voetje, zo kom je verder!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anihilation
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 11:00
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Muziek, WTF is dat?

Bericht door Anihilation »

Al verandering in bovenstaande verenzak? :P ik ben erg beniewd namelijk. Wat voor genre speel je het liefst?
Voetje voor voetje, zo kom je verder!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Verenzak
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 13:30
Locatie: Achter me laptop

Re: Muziek, WTF is dat?

Bericht door Verenzak »

Anihilation schreef:Al verandering in bovenstaande verenzak? :P ik ben erg beniewd namelijk. Wat voor genre speel je het liefst?
Jammer genoeg gaat het niet door :thumbdown:
We kunnen geen geschikte plek vinden om te oefenen en er is niemand die wil zingen :crazy:

Maar ik speel het liefste hetzelfde als waar ik van hou, indierock/rock. Een beetje up tempo.
Gebruikersavatar
Anihilation
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 11:00
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Muziek, WTF is dat?

Bericht door Anihilation »

Meestal is de oefenlocatie bij de drummer thuis ;). En instrumentale muziek is ook zeker een aanrader, zingen is niet direct een must. Bij indierock moet je op zoek gaan naar iemand met een krachtige stem op zowel hoge als middel-lage tonen, aangezien dit deels bij de stijl hoort.
Voetje voor voetje, zo kom je verder!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Verenzak
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 13:30
Locatie: Achter me laptop

Re: Muziek, WTF is dat?

Bericht door Verenzak »

Anihilation schreef:Meestal is de oefenlocatie bij de drummer thuis ;). En instrumentale muziek is ook zeker een aanrader, zingen is niet direct een must. Bij indierock moet je op zoek gaan naar iemand met een krachtige stem op zowel hoge als middel-lage tonen, aangezien dit deels bij de stijl hoort.
Het probleem is, wij hebben thuis geen plek om te oefenen met z'n 6en.

Daar heb je gelijk in, maar het grootste deel van de jongeren vind instrumentale muziek niet fijn om te luisteren. Dus we hadden besloten om wel met zang te doen.
En er was een iemand die zo'n stem had, maar die drumt ook (we waren anders met 2 drummers geweest) en dat gaat een beetje lastig en hij wou überhaupt al niet zingen.

Maarja, misschien over een paar jaar. Maar ik heb wel nog altijd te droom om in een band te drummen.
Nothingo veryo specialo.
Gebruikersavatar
Anihilation
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 11:00
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Muziek, WTF is dat?

Bericht door Anihilation »

Kijk eens op marktplaats en zoek naar tweede hands drumstellen. Er zijn zat mensen die zo'n ding kopen in een impuls en er vervolgens een paar weken later niks meer mee doen. Die verkeren dus nog in nieuwstaat meestal. Als je goedkoop aan een drumstel wil komen, doe het via die weg ;)

Hou vooral vol, want een instrument kunnen bespelen is bijzonder. Stik weinig mensen kunnen het tegenwoordig en dat is jammer
Voetje voor voetje, zo kom je verder!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Verenzak
Lid
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 29 jul 2012, 13:30
Locatie: Achter me laptop

Re: Muziek, WTF is dat?

Bericht door Verenzak »

Anihilation schreef:Kijk eens op marktplaats en zoek naar tweede hands drumstellen. Er zijn zat mensen die zo'n ding kopen in een impuls en er vervolgens een paar weken later niks meer mee doen. Die verkeren dus nog in nieuwstaat meestal. Als je goedkoop aan een drumstel wil komen, doe het via die weg ;)

Hou vooral vol, want een instrument kunnen bespelen is bijzonder. Stik weinig mensen kunnen het tegenwoordig en dat is jammer
Ik heb zelf een drumstel en speel 't al een aantal jaar. Maar bij ons is er weinig plek voor 2 drums, 1 toetsenist en nog eens 3 gitaristen (waarvan 1 bas). We hebben wel al eens 2 nummertjes op een verjaardag van iemand gespeeld, het commentaar was er positief. Maar het is jammer dat we geen geschikte oefenlocatie kunnen vinden.
En een extra iemand erbij voor zang vinden we geen goed idee, want we vinden 6 man eigenlijk allemaal al iets te veel.

Maarja, hopelijk dat we in de komende jaren een geschikte locatie kunnen vinden en dat iemand zich aansteld als zanger, dat het misschien toch nog iets wordt.
Nothingo veryo specialo.
Gebruikersavatar
Anihilation
Ere-Lid
Ere-Lid
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 nov 2010, 11:00
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Muziek, WTF is dat?

Bericht door Anihilation »

Houd me op de hoogte man ;)
Voetje voor voetje, zo kom je verder!

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “General Talk”