Retarder

Plaats reactie
Gebruikersavatar
v8power
Lid
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 13 aug 2010, 10:38
Locatie: Zwijndrecht

Retarder

Bericht door v8power »

In mijn navigatie beeld komt steeds Retarder ofzo in beeld dat t geactiveerd is iemand enig idee wat het probleem is mvg v8power
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:34
Locatie: Echt

Re: Retarder

Bericht door Bart »

De retarder is een soort van rem (hendel rechts achter het stuur)

Bij de melding staat toch ook welke toetsen je moet bedienen? :crazy:

Standaard zijn dat ; en '
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Gebruikersavatar
silbraak
Lid
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 15:47

Re: Retarder

Bericht door silbraak »

bij mij heb ik het aangevinkt en de ene keer doet hij het wel en de andere keer doet hij het niet en ik heb op sommige topics gelezen dat der een hendel bewegen moet maar der gebeurt helemaal niks vind het best vreemd van ene keer wel andere keer niet
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:34
Locatie: Echt

Re: Retarder

Bericht door Bart »

silbraak schreef:bij mij heb ik het aangevinkt en de ene keer doet hij het wel en de andere keer doet hij het niet en ik heb op sommige topics gelezen dat der een hendel bewegen moet maar der gebeurt helemaal niks vind het best vreemd van ene keer wel andere keer niet
Rijdt je al in een eigen vrachtauto?
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Calzone
Lid
Lid
Berichten: 835
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 17:29
Locatie: Zwolle

Re: Retarder

Bericht door Calzone »

Exact, niet alle trucks hebben standaard de retarder ingebouwd. Als je nog voor andere bedrijven werkt is de kans klein dat er een retarder in de truck zit. Als je een eigen vrachtwagen koopt zul je er een versnellingsbak met retarder in moeten zetten om de retarder te kunnen gebruiken.
De automatische retarder werkt naar mijn weten via het rempedaal, maar je kunt ook voor handmatig kiezen en dan zul je inderdaad de hendel rechts achter je stuur zien bewegen bij de Scania. Bij DAF zie je niks bewegen en andere trucks heb ik geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
silbraak
Lid
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 15:47

Re: Retarder

Bericht door silbraak »

Bart schreef:
silbraak schreef:bij mij heb ik het aangevinkt en de ene keer doet hij het wel en de andere keer doet hij het niet en ik heb op sommige topics gelezen dat der een hendel bewegen moet maar der gebeurt helemaal niks vind het best vreemd van ene keer wel andere keer niet
Rijdt je al in een eigen vrachtauto?
ja al een behoorlijk tijdje rijd al in level 20 nu denk zo'n 15 levels met me eigen truck ongeveer nu
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:34
Locatie: Echt

Re: Retarder

Bericht door Bart »

Dan hoef je alleen maar te zorgen dat je een versnellingsbak met retarder aanschaft.

met : en ' bedien je de retarder. Hij heeft dacht ik iets van 4 of 5 remstappen. Het is het makkelijkste als je in je cabine zit, dan zie je waar de hendel staat.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Gebruikersavatar
silbraak
Lid
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 15:47

Re: Retarder

Bericht door silbraak »

oke ga kijken of hij het doet want de ene keer werkt hij wel de andere keer niet maar probeer wel wat :thumbup:
Gebruikersavatar
v8power
Lid
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 13 aug 2010, 10:38
Locatie: Zwijndrecht

Re: Retarder

Bericht door v8power »

Het is al opgelost moest ff toets verandere bedankt allemaal !!! en ik wist dat het een motorrem was maar dan een betere versie :thumbup:
Gebruikersavatar
silbraak
Lid
Lid
Berichten: 141
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 15:47

Re: Retarder

Bericht door silbraak »

Bart schreef:Dan hoef je alleen maar te zorgen dat je een versnellingsbak met retarder aanschaft.

met : en ' bedien je de retarder. Hij heeft dacht ik iets van 4 of 5 remstappen. Het is het makkelijkste als je in je cabine zit, dan zie je waar de hendel staat.

ik denk dat ik weet waarom bij mij geen hendel beweegt want heb 3 spaaks vabis stuur derin :thumbup:
Plaats reactie

Terug naar “Overig”