Steam herkent draadloze xbox360 niet meer

Problemen met het spel? Misschien kunnen wij u helpen!
Plaats reactie
joebat
Lid
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 24 nov 2019, 20:20

Steam herkent draadloze xbox360 niet meer

Bericht door joebat »

Hallo,

Speel al bijna 3 jaar ETS2, het laatste anderhalf jaar met een draadloze xbox360. Tot nu toe geen enkel probleem gehad.

Gisteren tijdens het spelen werkte opeens het gamepad niet meer. Pc opnieuw opgestart, xbox opnieuw aangesloten, driver opnieuw geïnstalleerd ...... geen verandering.

Na het opstarten van Steam, koppel ik via usb de controller aan, welke een geluid weergeeft op de pc. Dan activeer ik het gamepad, welke op zijn beurt eveneens een toontje laat horen (zoals in het verleden). Wat nu echter wel ontbreekt is het kleine vierkante kadertje, dat verschijnt na het aansluiten van het gamepad via, en melding maakt dat de xbox is aangesloten met de config.sys

Als ik nu ETS2 opstart, kan ik met het gamepad de muispijl bedienen. Wat volgens mij wil zeggen dat Steam de controller en gamepad herkent. Na het verder opstarten en na "rijden" aangeklikt te hebben is er geen enkele toets of hendel van het gamepad die een reactie teweeg brengt.

Voor de nieuwe look van Steam kon je ergens je controller configureren of de configuratie aanpassen, maar deze optie is vind ik nergens meer terug.

Kan iemand een tip geven hoe ik hier uit raak ?

Mvg
J.
Gebruikersavatar
Simtrans
Lid
Lid
Berichten: 270
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 15:23
Locatie: Den Helder

Re: Steam herkent draadloze xbox360 niet meer

Bericht door Simtrans »

als je naar steam gaat op je computer en dan naar instellingen opent zich een nieuw venster en daar staat controller in het linker rijtje, tik je die aan kun je kiezen welke controller je hebt en een eventueel probleem opzoeken. Als de controller niet herkent word bij steam is het mogelijk een driver probleem.
Ik heb het gehad met mijn logitech stuurtje die klapte er zo maar uit er was ergens wat automatisch geupdate en toen werkte het stuur niet goed meer
de nieuwste drivers erop en hoppa weg probleem
hoop dat je hiermee wat kan
groet Joop
Plaats reactie

Terug naar “Technische support / Bugs”