Project Volvo xxl vordert

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stefboy897
Lid
Lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 19:17
Locatie: Meedhuizen

Project Volvo xxl vordert

Bericht door stefboy897 »





De Volvo die Van Winkoop met 60 centimeter verlengt, nadert een volgende fase. Binnenkort zal deze bij Sjaak Kentie van een nieuw interieur worden voorzien.

Op 22 oktober toonden we je de eerste foto’s van de nieuwe Volvo die Van Winkoop verlengt met maar liefst 60 centimeter (check dat bericht via deze link). Voor het gemak noemden we dit project de eerste nieuwe Volvo XXL. Als je goed keek, zag je al wel dat we met een Globetrotter te maken hebben en dat de Zweedse eigenaar schijnbaar niet voor het topmodel heeft gekozen. “Ik rijd met lage opleggers”, vertelt deze ons telefonisch, “dus het leek mij niet zo mooi om dan een Globetrotter XL te laten verlengen’’. De enthousiaste ondernemer, die we nog even niet met naam en toenaam bekend maken, is net als ons razend nieuwsgierig naar het eindresultaat.

Primeurfoto's

“Voor mij waren de foto’s van Truckstar ook de eerste foto’s die ik zag van de bouw”, vervolgt hij. “Inmiddels heb ik zowel Van Winkoop als Sjaak Kentie bezocht. Laatst genoemde gaat het interieur verzorgen en in Zweden wordt de auto definitief opgebouwd en gespoten. Over het spuitwerk ga ik nog niet teveel zeggen, maar met een beetje geluk kan ik eind januari met de Volvo gaan rijden”.

Meesterwerk

Richard van Asselt, de man die bij Van Winkoop het verlengingsproject uitvoert, heeft ondertussen al heel wat uurtjes in de Volvo zitten. “Alles moeten we uitzoeken en ontdekken, want een Volvo als deze is nog nooit eerder verlengd”, vertelt hij tussen de werkzaamheden door. “En er zitten meer bollingen en lijnen in de auto dan je in eerste instantie zou zeggen. Ik ben al wel heel blij met de schuine lijn die we in het plaatwerk hebben door laten lopen. Het liefste had ik ook het cabineruitje doorgetrokken naar achteren, maar dat zou wel heel veel meerwerk opleveren’’. De doorgetrokken lijn die Richard benoemt, is inderdaad een fraai stukje meesterwerk. En het eigen gezicht en karakter van de auto blijft er prachtig door behouden.

Eindresultaat

Voor de kritische lezer onder ons: de harde lijn achter het cabineruitje (waar de cabine verlengd is) zal weggewerkt worden. Optisch wordt dit één geheel en zal er enkel een naad te zien zijn van het zijvak, dat intact is gebleven. ‘’Dit zijvak vergroten en door laten lopen is ook nog besproken, maar dit zou teveel complicaties met zich meebrengen”, licht Richard toe. Dat deze vakman 'zijn' Volvo binnenkort uit handen moet geven, schuurt ergens wel, maar het eindresultaat zal hij zeker onder ogen krijgen. Wellicht wel op ons Festival want bijzondere trucks als deze horen daar gewoon thuis! Project XXL wordt uiteraard vervolgd.

bron truckstar
Abonneer op m,n YT kanaal voor ets2 en andere games. https://www.youtube.com/channel/UCVCSiBQpmVSOjaEzt7xyC5w

Lampen aan!
Gordijn in de plooi!
Geen gelul!
Gas met dat spul!
Op links ENDOOORR!!
Plaats reactie

Terug naar “Overige”