ETS2 op Ultra?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christini2
Lid
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 09:49

ETS2 op Ultra?

Bericht door Christini2 »

Hallo iedereen ik heb hier al een tijdje een account maar al een jaar of 2 niks gepost, maar nu komt het toch van pas.
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen en dit zijn de specs ervan:
AMD Llano A6-3500 2,1GHz TripleCore
AMD Radeon 6530D 1GB
8GB Ram

Zelf heb ik niet zo veel verstand van computers maar ik vroeg me af of je met deze specs ETS2 op ultra kan spelen?
Zo niet wat zou een beter alternatief zijn?

Alvast bedankt.
djboelie
Lid
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 12:06

Re: ETS2 op Ultra?

Bericht door djboelie »

Sorry dat ik je wellicht ga ontmoedigen, Maar zoals ik het bekijk is de processor niet voldoende, de grafische chip ook niet, alleen het geheugen. Je kunt beter kijken naar een quad core processor met om en nabij 3ghz clock snelheid en een losse grafische kaart.
Houd hierbij natuurlijk wel rekening dat het op je moederbord past.

Zou je kunnen aangeven, welk budget je ongeveer hebt en of je een kant en klare pc danwel zelf wilt bouwen.
Dan zou ik, en waarschijnlijk ook anderen beter advies kunnen doen, hoe je zo dicht mogelijk bij de max komt van wat in ets2 mogelijk is.

Groeten,
Jasper
Intel I5 2500k 4,8ghz overgeclocked watergekoeld (corsair H100)
32 GB Geil 1866mhz
Asus Sabertooth
2x Nvidia gtx 470 in SLI mode
3x Ocz Vertex 3 240GB, 2x samsung spinpoint 2TB
Aerocool Strike X 1100 Watt
Windows 7 Professional 64
Logitech driving force GT
TrackIR 4.0
Gebruikersavatar
Christini2
Lid
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 09:49

Re: ETS2 op Ultra?

Bericht door Christini2 »

Hmm, m'n budget is ongeveer rond de 450 euro, en zelf bouwen is een optie, ik heb wel vrienden die dat kunnen. Duurder zou ook kunnen maar dan word het wel langer sparen ;)

Edit:
Is dit wat?
AMD FX-4100 3.60GHz
8 GB Intern geheugen
ATI HD 7770 1 GB
djboelie
Lid
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 12:06

Re: ETS2 op Ultra?

Bericht door djboelie »

Edit:
Is dit wat?
AMD FX-4100 3.60GHz
8 GB Intern geheugen
ATI HD 7770 1 GB
Dit is inderdaad een betere basis om op voort te boorduren dan de voorgaande. :thumbup:

Dan is het volgende punt of dit op het moederbord past wat je al hebt liggen, of moet gaan aanschaffen.
Ook is het (als het in het budget past) handig te kijken naar een solid state schijf. Hierdoor zul je ook nog enige prestatie verbetering ondervinden.


groet Jasper
Intel I5 2500k 4,8ghz overgeclocked watergekoeld (corsair H100)
32 GB Geil 1866mhz
Asus Sabertooth
2x Nvidia gtx 470 in SLI mode
3x Ocz Vertex 3 240GB, 2x samsung spinpoint 2TB
Aerocool Strike X 1100 Watt
Windows 7 Professional 64
Logitech driving force GT
TrackIR 4.0
Gebruikersavatar
Christini2
Lid
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: za 27 nov 2010, 09:49

Re: ETS2 op Ultra?

Bericht door Christini2 »

Dit zijn gewoon de specs van een standaard computer op Gamepc.nl , en word compleet geleverd. het is de AMD game pc van 599 euro, dat word dus nog wel even sparen maar het is het wel waard :)
Truckerthom
Lid
Lid
Berichten: 240
Lid geworden op: za 17 nov 2012, 15:40

Re: ETS2 op Ultra?

Bericht door Truckerthom »

persoonlijk zou ik niet voor amd gaan, aangezien zij zich steeds meer gaan richten op low end pc's en intel blijft zich steeds meer richten op de high en pc's.
ik heb bv de intel i3 2130sb 3.4 ghz, met een evga gtx 550 ti kaart en trek hem met gemak op ultra, nog steeds 50/60 fps ;)
Gebruikersavatar
gijsy123
Lid
Lid
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 12:53
Locatie: tuus

Re: ETS2 op Ultra?

Bericht door gijsy123 »

het enige verschil wat je met amd hebt of eigenlijk 2 verschillen is:"
1: amd is goedkoper en intel is duurder.
2: aan de andere kant intel gaat op langer termijn meer jaren mee. als je nu een dikke amd koopt is die voor de komende jaren wel goed daarna word de programmas intensiefer en hier zal amd het begeven en het moeilijk krijgen terwijl intel er door heen beukt. en dat is het verschil.
succes met je keus maar als je intel neem beveel ik je aan een leuke i5 te kopen en als je het kunt betalen een i7.
succes. mocht je hulp nodig hebben met samenstellen pm me maar help ik je via msn of iets in die richting.

Gratzz
MIJN PC
*Windows 10 pro 64
*Samsung SyncMaster t220
*Corsair Obsidian 750D
*Asus Rampage III Extreme x58
*Intel Core I7 980X 5 ghz
*Corsair H80I
*Kingston 12 GB 1600 Mhz
*Msi gtx 970 Gaming 4g
*Samsung 840 pro 250 gb/Samsung f1 HHD 1.5TB
*Harman Kardon 5.1
*logitech g110
*razer Emperator 4g
*AmBx
FJBungy
Lid
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 15 okt 2012, 12:17

Re: ETS2 op Ultra?

Bericht door FJBungy »

Bij Alternate heb je leuke upgrade kit met een leuke videokaartje erbij voor iets meer dan €500!

Upgrade Kit: ALTERNATE Upgrade Kit GigaByte GA-Z77X-D3H/i5-3570K/8GB

Videokaart: XFX HD6870 Dual Fan (HD-687A-ZDFC)

Dit is alleen een tip :) en zo als aangegeven is verschil tussen intel en amd, geef ik ook tip om voor intel te gaan. Heb zelf een intel pctje van 3 jaar terug DualCore en op de dag van vandag kan ik heel veel games op max spelen. Zelfs ETS2!

Succes :)
Gebruikersavatar
Mikey
Lid
Lid
Berichten: 552
Lid geworden op: zo 03 jan 2010, 21:09
Locatie: Dronten, Flevoland
Contacteer:

Re: ETS2 op Ultra?

Bericht door Mikey »

Truckerthom schreef:persoonlijk zou ik niet voor amd gaan, aangezien zij zich steeds meer gaan richten op low end pc's en intel blijft zich steeds meer richten op de high en pc's.
ik heb bv de intel i3 2130sb 3.4 ghz, met een evga gtx 550 ti kaart en trek hem met gemak op ultra, nog steeds 50/60 fps ;)
Zelf heb ik laatst een pc gebouwd (zelf). Ik heb er een AMD Quad-Core processor in, ASUS moederbord en ASUS video kaart. En asus is weer van AMD. Mijn pa heeft laatst een nvdia kaart gekregen. En dat werkt waardeloos. En we hadden al slechte ervaringen ermee.

Dus ik raad gewoon AMD/ATi aan! (of asus natuurlijk).

Mijn pa had laatst een dikke pc gebouwd. Een HEX-CORE! (8-core cpu!) Met 32 GB geheugen. Werkt prima (op de nvdia na).

En ik raad een crossfire compatible moederbord en videokaart aan. Zodat je er 2 videokaarten van 1 of 2 gig in kan gooien en dat werkt super!
Afbeelding


Processor: AMD FX8350 Hexa Core 4 Ghz
Moederbord: Asrock Extreme 3 R2.0
Geheugen: 16GB Geil 2133 Mhz DDR3
Videokaart ASUS Radeon HD 6670 Clockspeed: 4500 Mhz 1024MB
Harde Schijf: Seagate ST3750528AS 750 Gb

Passmark Rating: 2186
Timmer
Lid
Lid
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 03:57
Locatie: Uden

Re: ETS2 op Ultra?

Bericht door Timmer »

zover ik weet (en opgezocht ) is asus nog steeds stand-alone dus geen onderdeel van amd.
wat betreft ATI en AMD: die zijn gefuseerd in 2006 dus kun je zeggen dat ATI van AMD is ;)
wat betreft Intel en AMD : het is zo dat eind jaren 90 -begin 2000 amd net zo snel als een intel processor was met minder gebruik van Ghz,maar tegenwoordig is intel sneller met hun procesoren omdat hun de quadcore techniek beter beheersen en langer gebruiken(servers en dergelijke).

als ik het fout mocht hebben dan zie ik dat hier wel ;)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”