Micro-vraag wat betreft editten truck

Al je vragen over zmodeler
Gebruikersavatar
MV206GTi
Lid
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 13:05

Re: Micro-vraag wat betreft editten truck

Bericht door MV206GTi »

Als je de truck opnieuw exporteerd moet je wel de tekst van de mats goed zetten, als je een oude mat pakt staat er eut.diff_spec als je de nieuwe mat pakt staat er wos.diff_spec. Je moet dus voordat je exporteerd je oude mats ergens anders heen kopieren en je tobj's verwijderen, als je dan je truck hebt geexporteerd dan moet je de tekst van de oude mat in de nieuwe plakken en als het goed is moet je truck dan ingame werken.

Zo doe ik het tenminste en bij mij werkt dat goed.

gr
Little_Ghost
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 17:23

Re: Micro-vraag wat betreft editten truck

Bericht door Little_Ghost »

net nog een mee aan de slag geweest en de mats staan direct na export al op eut.dif_spec... ?!
Of bedoel je de naam van de file (volgens mij niet maar vraag t toch maar even voor de zekerheid)
Gebruikersavatar
MV206GTi
Lid
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 13:05

Re: Micro-vraag wat betreft editten truck

Bericht door MV206GTi »

dan weet ik niet wat er aan de hand is, ik moet zelf namelijk steeds de mat's omzetten.
Little_Ghost
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 17:23

Re: Micro-vraag wat betreft editten truck

Bericht door Little_Ghost »

misschien hoef ik de mats niet te editten omdat ik bij het exporteren aan geef dat het voor ets/gts moet zijn...
Hoe dan ook, probleem blijft zich voor doen.
Little_Ghost
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 17:23

Re: Micro-vraag wat betreft editten truck

Bericht door Little_Ghost »

't is gelukt!

Heb het hele zwikkie geexporteerd naar een duidelijke folder want had er ondertussen zoveel.. bij export naar de utigepakte base.scs folder laten verwijzen, toen alle ORIGINELE dds files die hij gebruikt erbij gezet en alle originele tobj erbij gezet.
Wat de mat files betrefd heb ik het een keer anders gedaan:
ipv inhoud van oude naar nieuwe te kopieren heb ik de oude hernoemd zodat ze dezelfde naam hadden als de nieuwe... nou, en toen werkte het dus!

Probeer het eens op bovenstaande manier vogeltje93, ben benieuwd!

Het enige wat ik nog uit moet zien te vinden is hoe je een bestuurder achter het stuur krijgt en niet zo'n statisch figuur..... iemand daar nog tips over?

Thanks voor alle hulp in ieder geval en vogeltje; SUCCES! (laat wat weten als je het hebt geprobeerd).


- Little_Ghost

** edit **
Weet dat het een driver node is maar als ik die uit een truck haal waar hij werkt en in een truck zonder driver importeer (via merge) dan werkt het niet... :S

** edit 2 **
Nevermind, heb em gevonden. hij zat op het dak XD!!!
Bijna klaar. Alleen nog de flares verbeteren en misschien nog wat aan de (slaap)cabine doen. Als ik dat nog krijg zoals ik het wil ben ik een super tevreden man!!! :D
Als ik dan nog uit kan vinden of er wat te doen is aan het feit dat de driver een ander (standaard en vreemd) stuur vast heeft dan dat hij zou moeten vast hebben is het helemaal top!
Gebruikersavatar
vogeltje93
Lid
Lid
Berichten: 352
Lid geworden op: vr 19 jun 2009, 14:13
Locatie: gorinchem

Re: Micro-vraag wat betreft editten truck

Bericht door vogeltje93 »

bdankt voor het uitleggen op deze manier dan weer even dan ga ik het ook eens proberen:D
dus komt er op neer alle mats en dds en tobj ergens anders neer zetten auto tunen even mappen en dan in mapje opslaan en de dds mats en tobj er weer bij die je had voor je begon met tunen?:D

edit: Wat de mat files betrefd heb ik het een keer anders gedaan:
ipv inhoud van oude naar nieuwe te kopieren heb ik de oude hernoemd zodat ze dezelfde naam hadden als de nieuwe... nou, en toen werkte het dus!

hoe bedoel je dat met de oude hernoemd zodat ze de zelfde als de nieuwe hebben?
sorry voor de mischien domme vraag(A)
mag ook via prive bericht antwoorden(A)
Afbeelding
Maupy1994 schreef: +1
maar hou nog wel van je hoor joël ... niks tegen yoeri zeggen anders wordt die weer boos dat ik vreemd gaa :oops:
Little_Ghost
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 17:23

Re: Micro-vraag wat betreft editten truck

Bericht door Little_Ghost »

vogeltje93 schreef:bdankt voor het uitleggen op deze manier dan weer even dan ga ik het ook eens proberen:D
dus komt er op neer alle mats en dds en tobj ergens anders neer zetten auto tunen even mappen en dan in mapje opslaan en de dds mats en tobj er weer bij die je had voor je begon met tunen?:D
Als je er wat bij zet hoef je niet opnieuw te mappen maar ik maak altijd gewoon een kopie van de map. Zo kun je altijd de originele files terug halen. Heeft mij (zeker voor TDU) vaak gered van een reinstall :D
vogeltje93 schreef:edit: Wat de mat files betrefd heb ik het een keer anders gedaan:
ipv inhoud van oude naar nieuwe te kopieren heb ik de oude hernoemd zodat ze dezelfde naam hadden als de nieuwe... nou, en toen werkte het dus!

hoe bedoel je dat met de oude hernoemd zodat ze de zelfde als de nieuwe hebben?
sorry voor de mischien domme vraag(A)
mag ook via prive bericht antwoorden(A)

Ipv
- de originele file openen,
- hele zwikie selecteren,
- kopieeren,
- file sluiten,
- nieuw ge-exporteerde file openen,
- hele zwikkie selecteren,
- verwijderen,
- nieuwe spul plakken,
- opslaan en
- voor de zekerheid de naam checken
Kopieer ik gewoon direct de originele files. Ik wil alleen nog wel eens het eea wijzigen dus krijg wel eens andere namen met output, dus dan is het even opletten. Zolang je maar gestructureerd werkt/test kom je er meestal (op een gegeven moment) wel uit.
En gestructureerd werken valt niet altijd mee met zoveel files :D


Hoop dat het helpt. Ik ga weer ff verder modden (al wil het focussen niet echt lukken na een avond goed stappen). Ben er 'bijna' als ik niet te veel nieuwe ideeen krijg ;).

- Little_Ghost
Gebruikersavatar
vogeltje93
Lid
Lid
Berichten: 352
Lid geworden op: vr 19 jun 2009, 14:13
Locatie: gorinchem

Re: Micro-vraag wat betreft editten truck

Bericht door vogeltje93 »

hey oke bedankt en heb het ondertussen even uit geprobeerd en volgens mij snap ik het nu auto doet het is in kleuren xd
waren dan wel 2 michelin poppen op het dak maar toch nu verder proberen en telkens opnieuw mat kopieren zoals je zei en heb het wel gewoon even geuvmapt xd
nu eens proberen met koeienvanger dr bij enzo hou je verder ook weer op de hoogte en suc6 met je mod poging :thumbup:

resultaat
jongen heel erg bedankt voor je uitleg:D:D:D:D:DD:D:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maupy1994 schreef: +1
maar hou nog wel van je hoor joël ... niks tegen yoeri zeggen anders wordt die weer boos dat ik vreemd gaa :oops:
Little_Ghost
Lid
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 17:23

Re: Micro-vraag wat betreft editten truck

Bericht door Little_Ghost »

Graag gedaan!

Ziet er goed uit!
Als ik klaar ben zal ik ook een screentje plaatsen maar heb tijd te kort :S
(daarbij zat het vanmiddag mee maar nu zit het vet tegen en heb der hoofdpijn van dus ga maar ff rijden ipv modden :P)

Groeten en tot updates!

- Little_Ghost
Gebruikersavatar
dafmaf
Lid
Lid
Berichten: 736
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 14:32
Locatie: In de vrachtwagen
Contacteer:

Re: Micro-vraag wat betreft editten truck

Bericht door dafmaf »

Dankje voor de uitleg, had ook hetzelfde probleem, zal er eens mee aan de slag gaan.

Dankje
Liever 6 klapjes dan 8 plofjes
Plaats reactie

Terug naar “Vragen”